آموزش زبان انگلیسی با فلش‌کارت: بخش دوم

آموزش زبان انگلیسی با فلش‌کارت: بخش دوم

آموزش زبان انگلیسی با فلش‌کارت: بخش دوم

آموزش زبان انگلیسی با فلش‌کارت : بخش دوم

زبان انگلیسی با فلش‌کارت
همانطور که قبلا” اشاره کرده بودیم ،فلش‌کارت ، روشی ساده، متنوع  و منبعی فوق‌العاده برای آموزش زبان است. در این قسمت میخواهیم به ادامه ی مقاله آموزش زبان انگلیسی با فلش‌کارت: بخش اول  بپردازیم.

موارد استفاده از فلش کارت را به چند قسمت تقسیم نموده ایم:

  • فعالیت‌‌های حافظه
  • فعالیت‌های تمرینی
  • فعالیت‌های شناسایی
  • فعالیت‌های TPR

در این مقاله برای هر نوع فعالیتی، مثالی در نظر گرفته شده است . اگر این مطلب را دنبال کنید  مثال‌‌های بیشتری برای هر نوع فعالیت پیدا خواهید کرد.

فعالیت‌‌های حافظه

* آزمونگر حافظه :
فلش‌کارت‌ها را به شکل یک  دایره بر روی زمین بچینید.

  • دانش‌آموزان یک دقیقه زمان دارند تا فلش‌کارت‌ها را به خاطر بسپارند.
  • هرگروه‌، دو دقیقه زمان نیاز دارند تا اسامی چیزهایی را که به یاد می‌آورند بنویسند.

فعالیت‌های تمرینی

* فلش‌‌کارت‌های نامرئی

  • 9 عدد فلش‌کارت را روی تخته بچسبانید و دور آنها خط بکشید
  • از خودکار یا اشاره گر برای تمرین با 9 کلمه استفاده نمایید. همواره به فلش‌کارتی که با آن تمرین می‌کنید اشاره داشته باشید.
  • به تدریج فلش‌‌کارت‌ها را بردارید به تمرین ادامه دهید و به خطی که فلش‌کارت در آنجا بوده اشاره نمایید..
  • وقتی که اولین کارت برداشته می‌شود و به فضای خالی اشاره می‌کنید برای تشویق بچه‌ها به منظور گفتن لغتی که بر روی فلش‌کارت بوده، سر خود را برای تایید تکان دهید.
  • دانش‌آموزان باید تمام فلش‌کارت‌هایی که هنوز باقی مانده، در حافظه خود به خاطر بسپارند. به نظر می‌رسد آنها از این کار شگفت زده هستند که می‌توانند تصاویر را به یاد داشته باشند.
  • برحسب هر گروه سنی، فلش‌کارت‌ها را  بر روی  تخته در جای مناسب قرار دادم ، درحالی که از بچه‌ها می‌پرسیدم   و و با پرسیدن این سوال از بچه‌ها که فلش‌کارت‌ها در چه جایی هستند، از آنها درخواست می‌کردم تا  بیایند و لغت را به شکل صحیح در جای مناسب، برروی تخته بنویسند.
  • این فعالیت،  تاثیراتِ کمک‌هایی از نوع یادگیری بصری را برجسته خواهد کرد.
  • فعالیت‌های بصری ثابت کرده، که تصاویر در ذهن دانش‌آموزان بهتر به‌یاد می‌مانند.

فعالیت‌‌های توصیفی (شناسایی)
لغت را به دانش‌آموزان نشان دهید تا آن را به خاطر بسپارند:

  • فلش‌کارت را با قسمتی از کارتی دیگر بپوشانید و به آرامی آن را بیرون بکشید.
  • دانش‌آموزان حدس می‌زنند که کدام یک از کارت‌ها نشان داده شده است
  • اولین باری که کارت نشان داده می‌شود لغت یا کلمه را با گروهی از صداها و لهجه‌های مختلف تمرین کنید. صدا را تغییر دهید.به آرامی با خود تکرار کنید سپس لغت‌ها را با صدای بلند بگویید. کودکان به طور خودکار صدای‌تان را تقلید خواهند کرد.
  • به‌طور پیوسته و خیلی سریع به کارت‌ها رجوع کنید، که در حالت‌کلی کودکان فقط یک نگاه اجمالی سریع به کارت‌ها داشته باشند.
  • مرتبا” کارت‌ها را به آرامی جابجا کنید. این عمل را تا زمانی که لغت را حدس بزنند تکرار نمایید.

فعالیت‌های TPR
به فلش‌کارت‌ها اشاره کنید و برای دستیابی بچه‌ها به فلش‌کارت‌ها، از آنها بخواهید در پاسخ گویی به سوالات سرعت عمل بیشتری از خودشان نشان دهند.

  • فلش‌کارت‌ها را دور تا دور کلاس بچسبانید.
  • یکی از آنها را مشخص کنید و دانش‌آموزان را ترغیب نمایید تا برای رسیدن به فلش کارت، سرعت عمل بیشتری در پاسخ‌گویی داشته باشند.
  • دانش‌آموزان می‌توانند دستور العملها را برای دیگر همکلاسی های خود شرح دهند.
  • شما می‌توانید فعالیت‌های TPR را به روش‌‌های مختلفی انجام دهید.

 به عنوان مثال اگر در یادگیری زبان خبره و ماهر هستید به دیگران هم یاد دهید.

  • شما همچنین می‌توانید فلش‌‌کارت‌ها را با یکی از بازی‌های مخصوص کودکان به نام (simon says) ترکیب کنید.

اگر شما هر گونه پیشنهاد یا راهنمایی برای استفاده از فلش‌کارت در کلاس‌ها دارید و ترجیح می دهید آن را در این سایت به اشتراک بگذارید، با ما تماس بگیرید.                                  

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *